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matthewbe am 14.09.2013 08:30 #11784


Hello, after playing some more games, I have some suggestions (sorry if those were made already!) to improve the army
management.
It is very tedious and time-consuming to train efficiently privates to generals. Furthermore, people who know the trick
(storehouse with privates, removal of roads, etc.) have such an advantage against others and it requires quite a practice.

What I suggest:

In the military building:

1. Have a minimum and maximum ranked allowed.
e.g. in the fortresses where you want to train your soldiers, you could put the minimum rank to private and maximum rank to
silver. However, in the fortresses near your enemy, you can restrict to have only generals (minimum generals, maximum
generals). That would solve all the problems :-)

2. The possibility to set a maximum number of soldiers in a specific military building.
e.g. instead of removing the roads leading to the military buildings in order to keep just one soldier, you would be able
to set the maximum number of soldiers to 1.
But it's not only useful for that case, I also think about soldiers stuck in one fortress, instead of calling all your
soldiers back (in the risk of losing the outer fortresses to the enemy) and put them all in again, you can just remove the
soldiers by changing the maximum amount allowed.

With point 1. and 2. you would have total control over your army without dirty tricks!

3. The possibility to remove the coins from the fortress.
It happens often when you forget to disable coins at the right time, and here you are with 9 generals and full coins... It
would be nice to be able remove the coins from the military building.

All these options would be available in the screen of the specific military building that you selected.

I hope everything was clear:-)
matthewbe/mathi

Editiert von matthewbe am 14.09.2013 11:00

Spike am 14.09.2013 14:33 #11785

Im Ruhestand
hey, lets just change everything that the game plays itself and you only win/lose because of the map :P

---



~krandi am 16.09.2013 12:43 #11794


Ich finde die Ideen aber auch nicht schlecht.

Ich weiß zwar nicht, wozu es gut sein soll, die Anzahl der Soldaten in den Militärgebäuden einzustellen, da es ja schon die allgemeinen Einstellungen im Militärmenü gibt, wo man einstellen kann, bei welchen Grenzbereichen wieviele Ritter drin sein sollen. Das sollte doch reichen.

1. finde ich evtl. sinnvoll und 3. würde ich selbst auch vorschlagen: Dass man Goldmünzen aus Militärgebäuden auslagern kann. Es könnte aber auch Sinn machen, sie drin zu lassen, da sie dann die Kampfkraft der stationierten Soldaten steigern. Glaube ich zumindest.


~krandi am 16.09.2013 12:47 #11795


- Und die Goldmünzen-Zufuhr bei Militärgebäuden sollte standardmäßig blockiert werden wie bei S2-DNG-Wikinger. So, dass man die Gold-Zufuhr erst manuell freischalten muss, wenn ein Militärgebäude mit Goldmünzen beliefert werden soll.


Spike am 16.09.2013 14:16 #11796

Im Ruhestand
Zitat:
- Und die Goldmünzen-Zufuhr bei Militärgebäuden sollte standardmäßig blockiert werden wie bei S2-DNG-
Wikinger. So, dass man die Gold-Zufuhr erst manuell freischalten muss, wenn ein Militärgebäude mit Goldmünzen
beliefert werden soll.


We already have this addon.

---



krandi am 17.09.2013 08:10 #11803


Ah, das dachte ich mir schon fast. Sehr gut! Wollte es nur sicherheitshalber mal gesagt haben. :)




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